چطوری میشه

چگونه جامعه آنلاین خود را با وردپرس رشد دهید

چگونه جامعه آنلاین خود را با وردپرس رشد دهید

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای منعطف که می‌خواهد بماند، مکانی عالی برای راه‌اندازی انجمن آنلاین شماست. با این حال، ممکن است فقط به استفاده از این پلتفرم برای وبلاگ نویسی عادت داشته باشید، و مطمئن نباشید که چگونه آن را به بهترین نحو برای یک وب سایت اجتماعی تطبیق دهید.

خوشبختانه، به لطف انواع افزونه های مرتبط که به طور یکپارچه با وردپرس ادغام می شوند، می توانید تقریباً هر نوع جامعه آنلاینی را که تصور کنید ایجاد کنید. ابزارهایی وجود دارند که به شما در ایجاد سایت‌های طرفداران، شبکه‌های پشتیبانی، گروه‌های مبتنی بر علاقه و موارد دیگر کمک می‌کنند.

در این پست، در وهله اول در مورد اینکه چرا ممکن است بخواهید یک انجمن آنلاین ایجاد کنید، صحبت خواهیم کرد. سپس چند مورد از بهترین افزونه ها را برای این کار برجسته می کنیم و ویژگی های کلیدی آنها را معرفی می کنیم. بیایید شروع کنیم!

چرا یک انجمن آنلاین ایجاد کنیم

Envato Forum

یک تالار گفتمان نمونه ای عالی از یک سایت اجتماعی است که به کاربران امکان می دهد گرد هم آیند و درباره یک موضوع خاص بحث کنند.

یک جامعه آنلاین – مانند یک انجمن، شبکه رسانه های اجتماعی، صفحه وب یا سایت عضویت – بستری است که در آن افراد همفکر می توانند به یکدیگر بپیوندند. این انجمن‌ها را می‌توان برای پشتیبانی، شبکه‌سازی یا حتی فقط برای سرگرمی در نظر گرفت.

ایجاد انجمن خود مزایای زیادی به همراه دارد، چه صاحب کسب و کار، چه یک وبلاگ نویس یا فقط کسی که به دنبال مکانی برای معاشرت آنلاین هستید. به عنوان مثال:

  • اگر صاحب کسب‌وکار هستید، می‌تواند به شما کمک کند تا در میان رقبای خود متمایز شوید و مخاطبان هدف خود را عمیق‌تر درگیر کنید.
  • اگر یک وبلاگ نویس یا تأثیرگذار هستید، می توانید با یک مخاطب خاص و خاص ارتباط برقرار کنید و خوانندگان اختصاصی ایجاد کنید.
  • مهم نیست که هدف سایت انجمن شما چیست، می‌توانید محتوا و طراحی آن را کنترل کنید، برخلاف پلتفرم‌های محدودکننده مانند Facebook.

البته، هر سایت اجتماعی هدف و اهداف منحصر به فرد خود را دارد. خوشبختانه، وردپرس این امکان را به شما می دهد که با تعدادی افزونه مفید، پلاگین شما را برای برآورده کردن نیازهای جامعه خود طراحی کنید.

ما پنج ابزار زیر را به دقت انتخاب کرده‌ایم و بر رتبه‌بندی‌ها، بررسی‌ها و ویژگی‌های کلیدی تمرکز کرده‌ایم. در حالی که این یک لیست جامع نیست، ما معتقدیم که اینها بهترین گزینه‌ها هستند تا شما را با پای درست شروع کنید یا به شما کمک کنند تا سایت موجود خود را گسترش دهید. بیایید وارد شویم!

1. BuddyPress

BuddyPress

BuddyPress به شما امکان می‌دهد یک شبکه رسانه اجتماعی برای همکاران، گروه علاقه‌مندی خاص، خانواده یا هر شخص دیگری ایجاد کنید. این یک پلت فرم ساده اما قابل تنظیم برای ایجاد و تعامل با جامعه شما ارائه می دهد.

با BuddyPress، اعضای شبکه شما می توانند پروفایل های شخصی بسازند، با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند، و حتی در گروه های خود ایجاد و تعامل داشته باشند. شما از تمام مزایای پلتفرم رسانه اجتماعی انحصاری خود، بدون نیاز به کدنویسی برخوردار هستید.

بهترین چیز در مورد BuddyPress این است که رایگان است و درست مانند وردپرس افزونه های BuddyPress وجود دارد. می توانید برای گسترش عملکرد اصلی آن به صورت رایگان دانلود یا خرید کنید.

2. پست های ارسالی کاربر

User Submitted Posts plugin

پست های ارسال شده توسط کاربر به شما امکان می دهد سایت وردپرس خود را به یک وبلاگ چند نویسنده تبدیل کنید. این شبیه به افزونه سازگار با BuddyPress بلاگ کاربر است، اما با عملکرد بیشتر.

به‌عنوان یک افزونه مستقل، پست‌های ارسال‌شده توسط کاربر گزینه‌ای عالی برای سایت‌هایی با تمرکز محتوا است. چه در حال راه اندازی یک گروه سرگرمی، جامعه صنعتی یا وب سایت مورد علاقه خاص باشید، کاربران شما می توانند با ارائه بینش و تجربه خود بخشی از جامعه شوند. البته این افزونه شما را قادر می سازد تا پست های تایید شده را به طور کامل کنترل کنید. برای فعال کردن آن پست‌ها، کافی است یک کد کوتاه را کپی کرده و در یک صفحه، پست یا ویجت قرار دهید.

این افزونه رایگان است و شامل یک فرم ارسال اولیه و پشتیبانی محدود است. با این حال، می‌توانید به نسخه پریمیوم ارتقا دهید و یک عمر به‌روزرسانی، پشتیبانی کامل و گزینه‌های سفارشی‌سازی فرم ارسال اضافی دریافت کنید.

3. پلاگین صفحه Mongoose

Mongoose Page Plugin

افزونه Mongoose Page یک افزونه فید سبک است که به شما امکان می دهد انجمن فعال فیس بوک خود – و همه دنبال کنندگان آن – را به سایت وردپرس خود بیاورید.

با افزودن یک کد کوتاه در یک صفحه، پست یا ویجت، می توانید فید فیس بوک خود را مستقیماً به وب سایت انجمن وردپرس خود اضافه کنید. حتی بهتر از آن، کاربران می‌توانند بدون خروج از وب‌سایت شما با فید شما تعامل داشته باشند – لایک کردن، اشتراک‌گذاری و نظر دادن – همه اینها!

سادگی و طراحی تمیز این افزونه آن را به یک افزونه عالی برای هر سایتی تبدیل کرده است. به علاوه، داشبورد با کاربری آسان آن، سفارشی‌سازی را ساده می‌کند. همانند سایر افزونه های ذکر شده در لیست ما، استفاده از افزونه صفحه فیس بوک کاملاً رایگان است.

4. عضویت ساده

Simple Membership plugin

Simple Membership یک افزونه عضویت در وب سایت است که سبک وزن، کاربر پسند و قابل تنظیم است. با نصب این افزونه، می توانید به راحتی یک سایت عضویت برای انجمن آنلاین خود ایجاد کنید.

چه بخواهید یک سایت خصوصی تر بسازید – فقط به اعضای تایید شده اجازه مشارکت بدهد – یا مجوزهای مختلفی را برای سطوح مختلف عضویت ارائه دهید، این افزونه این کار را انجام می دهد. Simple Membership به شما امکان می‌دهد تا سطوح اشتراک نامحدود، هم رایگان و هم پولی ایجاد کنید. با اشتراک‌های پولی، از مزایای اضافی پذیرش پرداخت‌های ایمن از طریق PayPal برخوردار هستید.

این افزونه رایگان است و از آنجایی که روی سادگی تمرکز دارد، هیچ افزونه یا افزونه اضافی ارائه نمی شود. این به تنهایی کاملاً کاربردی است و در کمترین زمان شما را راه اندازی می کند.

5. bbPress

bbPress plugin

افزونه انجمن bbPress شما را قادر می سازد تا یک انجمن با امکانات کامل در وب سایت وردپرس خود ایجاد کنید و این یک انجمن عالی است. راهی برای شروع گفتگو در وبلاگ شما از آنجایی که انجمن‌ها راه ساده‌ای برای ارتباط با افراد همفکر هستند، اگر می‌خواهید انجمن آنلاین خود را سریع راه اندازی کنید، این یک انتخاب افزونه عالی است.

علاوه بر این، این افزونه برای مبتدیان و مدیران باتجربه انجمن به خوبی طراحی شده است. با bbPress، می توانید انجمن های خود را به راحتی تنظیم و تعدیل کنید. علاوه بر این، می‌توانید سایت خود را به بخش‌هایی تقسیم کنید و حتی به محتوای ایجاد شده توسط کاربر اجازه دهید.

به عنوان نرم افزار منبع باز، bbPress برای دانلود و استفاده رایگان است. همچنین، افزونه‌های سازگار با bbPress زیادی وجود دارد – مانند Notify (بدون هرزنامه) – که عملکرد ابزار را گسترش داده و تجربه کاربری آن را بهبود می بخشد.


چه بخواهید پشتیبانی ارائه دهید، یک پایگاه هواداران بسازید، یا مکانی را برای افراد همفکر برای معاشرت فراهم کنید، وردپرس یک پلت فرم عالی برای ایجاد انجمن آنلاین شما است. در واقع، ده ها پلاگین برای همین منظور در دسترس هستند.

در این پست، پنج مورد از افزونه‌های انجمن‌سازی پیشنهادی خود را به شما معرفی کرده‌ایم. کدام یک از این افزونه های ایجاد جامعه بیشتر مورد علاقه شماست و چرا؟ یا یکی دارید که باید به لیست اضافه شود در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا